Κείμενο υποδοχής

If I had to choose between music, dance or photography, I would choose all three, for I am enchanted with music, thrilled by dance and redeemed by photography!
Αν έπρεπε να διαλέξω ανάμεσα στη μουσική, το χορό και τη φωτογραφία, θα επέλεγα και τις τρεις τέχνες. Η μουσική με μαγεύει, ο χορός με ενθουσιάζει και η φωτογραφία με λυτρώνει!...

Τρίτη 3 Μαΐου 2011

Θανάσης Βέγγος

 Πέθανε σήμερα ο αγαπημένος μας Θανάσης Βέγγος ενώ νοσηλευόταν στον Ερυθρό Σταυρό.
Δεν έχω να πω τίποτα ιδιαίτερο και σοφό  καθώς  όλοι τον γνωρίσαμε και όλοι τον αγαπήσαμε. Να τον θυμόμαστε, όχι τον φουκαρά κατά τον Αλαφουζέϊκο χαρακτηρισμό αλλά, το δικό μας άνθρωπο που μας χάρισε γέλιο και ήθος στη ζωή μας. Σας παραθέτω εδώ ένα σχόλιο που έκανε ο Ρήγας στο blog του "Τίποτα το σημαντικό"

"Όλο αυτό το σύστημα που ξεφτίλισε την Ελλάδα, όλος αυτός ο συρφετός που ζει και κινείται μακριά από κάθε τι Ελληνικό στον κόσμο αυτό, όλος αυτός ο εσμός που ο Θανάσης Βέγγος δεν άφησε ούτε για μια στιγμή να τον λερώσει, όλο αυτό το κοπάδι από ύαινες θα πέσει τώρα πάνω του για να πάρει ένα κομμάτι μας. Μην τους αφήσετε. Ο Θανάσης ήταν, είναι, η Ελλάδα που αντιστέκεται, η Ελλάδα που επιμένει! Δεν είναι από τον κόσμο τους, δεν θέλησε να είναι στον κόσμο τους! Τώρα θα σκυλεύσουν τη μνήμη του με χιλιάδες αφιερώματα του κάθε χυδαίου και χυδαίας που θα παριστάνει πως ο Βέγγος τον αφορά, χιλιάδες πατσαβούρες θα προσφέρουν dvd μπορεί και πριν από την κηδεία του... Ήδη άκουσα στον ΣΚΑΪ για τον Θανάση που έπαιζε -ΈΤΣΙ ΕΙΠΑΝ- τον φουκαρά!"

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ
Ο Θανάσης Βέγγος ήταν Έλληνας κωμικός ηθοποιός του κινηματογράφου και του θεάτρου. Είχε παίξει σε 126 ταινίες, σε 52 από τις οποίες ως πρωταγωνιστής και είχε σκηνοθετήσει (πρωταγωνιστώντας ταυτόχρονα) ακόμη επτά ταινίες. Θεωρείται ένας από τους πιο δημοφιλείς κωμικούς του ελληνικού κινηματογράφου, ενώ μέχρι πρόσφατα συνέχιζε να εμφανίζεται σε ταινίες, τηλεόραση και θέατρο.
Γεννήθηκε στον Πειραιά, στο Νέο Φάληρο, στις 29 Μαΐου του 1927 από το Βασίλη και την Ευδοκία Βέγγου, των οποίων ήταν και το μοναδικό παιδί. Ο πατέρας του ήταν δημόσιος υπάλληλος, συγκεκριμένα εργαζόταν στην Εταιρεία Ηλεκτρισμού, και ήρωας της αντίστασης. Μετά τον πόλεμο, εκδιώχθηκε από τη δουλειά του εξαιτίας των πολιτικών του φρονημάτων. Η απόλυση του πατέρα του προκάλεσε, όπως ήταν αναμενόμενο, σοβαρό οικονομικό πρόβλημα στην οικογένεια του Θανάση, κάτι που τον αναγκάζει να ριχτεί στον αγώνα για το μεροκάματο. Κυριότερη μεταξύ των επαγγελμάτων με τα οποία ασχολήθηκε ήταν η απασχόληση σε επεξεργασίες δερμάτων. Παράλληλα έκανε διάφορα μικροθελήματα στη γειτονιά του. Τα χρόνια 1948-1950 εξορίστηκε στη Μακρόνησο, όπου γνωρίστηκε με τον μετέπειτα γνωστό σκηνοθέτη Νίκο Κούνδουρο. Αυτή η γνωριμία οδήγησε στην πρώτη του εμφάνιση στον κινηματογράφο, το 1954 στην ταινία Μαγική Πόλις του Κούνδουρου. Για τα επόμενα πέντε χρόνια έπαιξε σε μικρούς ρόλους, εργαζόμενος παράλληλα και ως φροντιστής στα πλατό. Την περίοδο αυτή εμφανίστηκε σε μερικές από τις πιο ιστορικές ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου, όπως Ο δράκος, Διακοπές στην Αίγινα, Μανταλένα, Συννεφιασμένη Κυριακή, Ο Ηλίας του 16ου, Ποτέ την Κυριακή. Ο πρώτος του μεγάλος ρόλος είναι μαζί με το Νίκο Σταυρίδη στην ταινία Οι δοσατζήδες του 1960. Τον ίδιο καιρό, το 1959 πήρε άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ηθοποιού όχι από Σχολή αλλά ως εξαιρετικό ταλέντο με εξετάσεις σε ειδική επιτροπή. Η πρώτη του θεατρική παράσταση ήταν στην επιθεώρηση «Ομόνοια πλατς πλουτς», δίπλα στους Νίκο Ρίζο και Γιάννη Γκιωνάκη, επίσης το 1959.
Τα επόμενα χρόνια, συνεργαζόμενος κυρίως με τον σκηνοθέτη Πάνο Γλυκοφρύδη, αναπτύσσει τον τύπο του νευρικού, αεικίνητου τύπου, που τον καθιέρωσε και αρχίζει να γίνεται δημοφιλής. Με ταινίες όπως Ψηλά τα χέρια, Χίτλερ, Μην είδατε τον Παναή, Ζήτω η τρέλα, Πολυτεχνίτης κι ερημοσπίτης καθιερώνεται στη συνείδηση του κοινού. Το 1964, σε αναζήτηση καλλιτεχνικής ελευθερίας, ίδρυσε τη δική του εταιρία παραγωγής ΘΒ - Ταινίες Γέλιου. Την περίοδο 1965-1969, συνεργαζόμενος με τον Πάνο Γλυκοφρύδη και τον Ερρίκο Θαλασσινό, αλλά και σκηνοθετώντας ο ίδιος κάποιες φορές, γύρισε τις καλύτερες κατά γενική ομολογία ταινίες του, όπως τις Φανερός πράκτωρ 000, Τρελός, παλαβός και Βέγγος, Ποιος Θανάσης;, που τις χαρακτηρίζουν το σουρεαλιστικό χιούμορ, ο αυτοσχεδιασμός και η πηγαία ερμηνεία. Παρά την εμπορική και καλλιτεχνική τους επιτυχία, οι ταινίες αυτές οδηγούν την εταιρία του Βέγγου σε κλείσιμο και τον ίδιο σε οικονομική καταστροφή, από την οποία θα συνέλθει μόνο μετά από πολλά χρόνια.
Η καριέρα του συνεχίζεται με τον σκηνοθέτη Ντίνο Κατσουρίδη, ενώ η δημοτικότητά του παραμένει σταθερή κι οδηγεί στην αποθέωσή του από τον κόσμο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης του 1971, όπου η ταινία Τι έκανες στον πόλεμο Θανάση; αποσπά τα βραβεία κριτικών και κοινού. Άλλη σημαντική ταινία αυτής της περιόδου είναι Ο Θανάσης στη χώρα της σφαλιάρας του 1976. Η θεματολογία των ταινιών του μετατοπίζεται προς την κοινωνική κριτική, ενώ το 1983 σταματά για λίγα χρόνια να κάνει κινηματογράφο. Τη δεκαετία του '80 ασχολείται με το γύρισμα έξι βιντεοταινιών και της τηλεοπτικής σειράς Βεγγαλικά που, μετά από προσπάθειες πολλών ετών, προβλήθηκε τελικά στην τηλεόραση το 1988. Το 1990ΑΝΤ1 Αστυνόμος Θανάσης Παπαθανάσης. εμφανίστηκε στη σειρά του
Η επιστροφή του στον κινηματογράφο γίνεται με την ταινία Ήσυχες μέρες του Αυγούστου του Παντελή Βούλγαρη. Η ερμηνεία του έχει πια διαφοροποιηθεί, είναι χαμηλών τόνων αλλά μεγάλης εκφραστικότητας, με κορυφαία στιγμή το ρόλο του στην ταινία Όλα είναι δρόμος του 1998. Την περίοδο αυτή εμφανίστηκε επίσης στην Επίδαυρο, το 1997 στο ρόλο του Δικαιόπολι στους Αχαρνής και το 2001 στην Ειρήνη του Αριστοφάνη με μεγάλη επιτυχία. Το 2002, σχεδόν πενήντα χρόνια μετά την πρώτη του κινηματογραφική εμφάνιση, ο Θανάσης Βέγγος κράτησε έναν από τους βασικούς ρόλους στην τηλεοπτική σειρά Περί ανέμων και υδάτων. Συνεχίζει μέχρι σήμερα να είναι από τους πιο αγαπημένους και δημοφιλείς κωμικούς του ελληνικού κινηματογράφου.
Ο Θανάσης Βέγγος ήταν μέλος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών και του Σωματείου Παραγωγών. Ήταν μόνιμος κάτοικος της Αθήνας. Την εποχή που γυριζόταν Ο δράκος παντρεύτηκε την Ασημίνα Βέγγου, με την οποία ήταν μαζί μέχρι το τέλος της ζωής του, και είχαν δύο γιους.


Thanassis Veggos
Thanasis Veggos or Thanasis Vengos or Thanassis Vengos (Greek: Θανάσης Βέγγος; pronounced: Thanássis Véngos; May 29, 1927  – May 3, 2011) was a Greek actor and director.[2][3] He was an actor in more than 120 films predominantly comedies of the 1950s, 60s, and 70s.[1]
Veggos was born in Neo Faliro, Piraeus.[1] He made his debut in 1952. His first major role was in Psila ta heria Hitler ("Hands Up, Hitler"), 1962.[4] He often plays everyman characters struggling to get by, but he has also done anti-heroes, pure dramas, and on stage has acted inAristophanes' comedies. His characters are often named Thanasis. He often works with director Giorgos Lazaridis. A documentary of his life, whose title translates as A Man for All Seasons, was made in 2004. He always did his scenes without using a stuntman even for the most dangerous ones, like hanging with a single rope from a balcony, or walking through a glass door. During the "Golden Sixties" of the Greek film industry he made the most famous of his films like the sequel of Secret Agent 000, Papatrehas, Enas trellos Vengos and many others, most of them by his own company Θ-Β comedy films (Tainies Geliou)
Η Φιλμογραφία του ΕΔΩ


Δείτε το Θανάση Βέγγο στην ταινία "Ο ΗΛΙΑΣ ΤΟΥ 16ου" μζί με τον Κ.Χατζηχρήστο (Διάρκεια 1:22:30)


Και εδώ    ΕΝΑ ΑΣΥΛΛΗΠΤΟ ΚΟΡΟΪΔΟ(1969)-Όλη η ταινία

3 σχόλια:

  1. Τι γραφεις "πέθανε"; Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαινει!
    Ο Βέγγος ζει μεσα στις καρδιες μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μάλλον έχεις δίκιο Rodia. Ξέρεις, είναι φορές που παρασυρόμαστε από την πρακτική και το άγχος των αναρτήσεων και γράφουμε σαν συντάκτες της ... Βικιπαίδεια: Ξέρά και στεγνά. Ζητώ συγμώμη.Ο Θανάσης, ο καλός μας άνθρωπος,ο δικός μας άνθρωπος, θα ζει για πάντα μέσα μας, θα μας συνοδεύει στις πίκρες μας και θα χαρίσει γέλιο και ήθος και στις επόμενες γενιές. Να έχεις μια καλή ημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ σωστά τα λέει ο Ρήγας, Χρήστο.

    Τα ίχνη του "καλού μας ανθρώπου" έμειναν ανεξίτηλα στον σύγχρονο πολιτισμό μας. Εμείς τον γνωρίσαμε, μεγαλώσαμε μαζί του. Στις επόμενες γενιές απομένει ν' αποδειχθούν καλοί...ιχνηλάτες, για να τον γνωρίσουν και να διδαχθούν απ' αυτόν ήθος και στάση ζωής πρωτίστως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή